Direnişe Devam Ama Sziget Kaçmaz


Yaz gelecek şenleneceğim nidaları ile baharı karşıladım. Kış mevsiminin ve yoğun çalışılan ayların acısını güzel tatil planları, eğlenceli yaz akşamları ve Sziget Festivali ile çıkartacaktım. Tabi bunlardan sizleri de haberdar edecektim. Olmadı, bir çoğunu yapamadım, yapamadık. Temmuzun şu son günlerinde, güneş daha yeni tenime değdi, ayaklarımı ilk defa suya soktum, parmakla sayılacak kadar az, huzurlu yaz akşamı geçirdim. Bu yaz değişik bir şey yaptım, diğer aydınlık ve özgür bireyler gibi, direndim! Kimine göre az kimine göre çok fakat ilk kez, gerçekten sesimi çıkardım yapılan haksızlıklara karşı, bireysel taleplerimle birlikte hepimizin özgürlüğü için sokaklardaydım. Biraz yorgun, biraz kaygılı, biraz korkmuş, biraz hüzünlü ama çokça heyecanlı, umutlu ve güleç anlar yaşadım. Bazen hepsini birden hissettim!  Gezi direnişinin bir parçası olmaktan gurur duysam da, tatil yapmak, hele de çok ama çok eğleneceğime emin olduğum, aylar öncesinden planladığım Sziget Festival tarihi yaklaşıyordu. Festivale gitmek direnişe küçük bir ihanet gibi gelmeye başlamıştı. Oysa Mayıs ayında festival biletimi, haziranda ise uçak biletimi almıştım. Birlikteyken eğlenmenin zaten çok kolay olduğu arkadaşlarımla gidiyordum üstüne üstlük ama yine de içinde bulunduğum ruh hali ve direniş boyunca gördüklerim, yaşadıklarım, öğrendiklerim Sziget’ten vazgeçmem gerektiğini düşündürüyordu. Daha ülkemde yapacak o kadar çok şey vardı ki, bu kadar küçük bir fedakarlık, yiten hayatların ve çekilen acıların yanında zaten bir hiçti. Bu fikrimi arkadaşlarıma çıtlattığımda gördüm ki bir çoğu aynı hisleri paylaşıyordu benimle. Hayatımıza devam etmemiz gibi, bu çok istediğimiz macerayı kaçırmamamız gerektiğinde karar kıldık. Ve haftaya Macaristan’ın Budapeşte kentinde Tuna nehri üzerinde yer alan Obudai Adası’nda, 5-12 Ağustos tarihleri arasında gerçekleşecek Avrupa’nın en büyük müzik ve kültür etkinliklerinden biri olan Sziget Festivaline gidiyoruz.




1 Hafta Boyunca Seçtiğin Hayatı Özgürce Yaşamak!

Sziget’in bence en önemli özelliği 1 hafta boyunca seçtiğin hayatı yaşamak! İstediğin müziği dinleyebileceğin sayısız sahne, istediğini yapabileceğin workshoplar, eğlence çadırları, mutlaka denemek isteyeceğin spor ve adrenalin aktiviteleri, çoğunu ilk kez tadacağın yemekler ve daha neler neler olacak Sziget’te. Ve unutmadan bizler için artık önem kazanan, özgürlük çerçevesinde değerlendirilmesi bile komik olan istediğin kadar içmek, istediğin gibi giyinmek gibi basit eylemleri 1 hafta boyunca dilediğin gibi gerçekleştirebileceksin ey festivalci, bizden söylemesi.


Neden Efsane?

Her yıl ortalama 70 ülkeden 400.000 kişinin katıldığı dev festivalde 60 civarı etkinlik sahnesi günlük 200 program sunmakta. Sahne alan müzisyenler uluslararası pop/rock camiasının büyük isimlerinden world ve elektronik müziğin devlerine kadar geniş bir yelpazede yer alıyor. Bunların dışında metal, folk, jazz, blus, alternative ve klasik müziğe bu devasa festival alanında rastlayacağımız söylenmekte. Bir diğer özelliği de, şehir merkezinin tam ortasından geçen Tuna nehrinde ki Obudai adasında yani şehrin göbeğinde yapılan çok dinamik bir festival olması. Festival alanı bir futbol sahasının 185 katı büyüklüğünde ve yaklaşık olarak 100 bin kişinin sığabildiği Sziget Ana Sahnesi Maçka Küçükçiftlik Park’ın 8 katı büyüklüğe sahip. 1993 yılından günümüze aralıksız gerçekleşen bu efsanevi, yaşlı ama tecrübeli festivalde Open Bazaar bile mevcut. Onun dışında çeşitli dillerde oynanan tiyatro sahnesi, sirk ve eğlence parkı, havuz, evlilik çadırı, poker turnuva çadırı, striptiz kulübü, sergiler, tarot evi, dans dersleri, kitap okuma seansları, uzak doğu dövüş sanatları, film gösterimleri ve sayısız aktivite mevcut. Alanda ayrıca çok büyük gösterileri seyredebileceğiniz bir açık hava tiyatro alanı var. Sziget Eye denen dev bir dönme dolap da bulunduğunu eklemeden edemeyeceğiz. Konaklamada da sınır yok, çapulcuysanız çadır, komformistseniz karavan, ahşap ev ve otel seçeneklerini tercih edebilirsiniz.


Hala vakit var, ilginizi çektiyse acele edin, belki Sziget’te görüşürüz.

Daha fazlası için wwwsziget.hu ve http://www.szigetturkiye.com/ 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim, Küçük, Tatlı Ekspedisyonum LİKYA

Seksomanyak

Kızıl Güneş Bayramı